محمد

محمد

آنلاین شاپ ترکیه instagram.com/up.turkish_shop
محمد

محمد

آنلاین شاپ ترکیه instagram.com/up.turkish_shop

اداده نفوس چیست؟

Turkey At A Glance – İstanbul Medipol University | International Students  Office



مقدمه



ثبت احـوال به معنای آن است که شمـا به عنــوان سـاکن یک کمـون در سویدن، نزد اداره مالیۀ رجستر شده اید. تمام کسانی که نامشان رجستر می شود، یک شماره شناسائی فردی (personnummer) دریافت می کنند. این شماره برای آن اسـت که ادارات بتوانند شمـا را شنـاسائـی کنند. مهم است که در جائی که زندگی می کنید راجستر شده باشید، چـون در کمونی که راجستر هستید، مالیـات پرداخت می نمایید.اداره نفوس در ترکیه همانند ثبت احوال در ایران میباشد




فرمانداری ترکیه



اداره نفوس ترکیه زیر نظر فرمانداری‌های این کشور فعالیت می‌کند و مهاجران معمولا سالی یک بار به آنجا مراجعه می‌کنند. در هر شهر و یا منطقه این اداره وجود دارد و شما به عنوان یک تبعه خارجی باید برای انجام کارهای خود به اداره نفوس محل سکونت مراجعه ‌کنید






 افتتاح حساب بانکی


برای افتتاح حساب بانکی به کارت اقامت یا همان کیملیک نیاز دارید. مدرک دیگری که برای باز کردن حساب در ترکیه از شما درخواست می‌شود برگه نفوس است که باید از این اداره دریافت  نمایید.





مدت اعتبار تافل و مدارک مشابه




ثبت ازدواج و  اداره نفوس


 با ثبت ازدواج در ترکیه می‌توانید سند ازدواج بین‌المللی دریافت کنید، بسیاری از ایرانی‌ها تمایل دارند ازدواج خود را در ترکیه ثبت کنند .


برای ثبت رسمی ازدواج در سیستم بین المللی باید به اداره نفوس ترکیه مراجعه کنید و ازدواج خود را در آن به ثبت برسانید 



آپ کارگو








تمدید اقامت مهاجران


اگر ساکن ترکیه هستید، لازم است تا هرساله برای تمدید اقامت خود به اداره نفوس ترکیه مراجعه کنید. این اداره برگه‌ای به نام برگه اقامتگاه به شما می‌دهد مبنی بر اینکه در این محله سکونت دارید. برای گرفتن این برگه لازم است تا قبض آب و یا برق خانه را ارائه داده و سکونت خود در شهر مورد نظر را ثابت کنید.







موزه دیدنی ساکیپ سابانجی ترکیه







موزه ساکیپ سابانجی استانبول - استانبول سرا


مقدمه




موزه سابانجی استانبول sakip sabanci در منطقه امیرگان استانبول واقع است و بهترین روش برای رسیدن به موزه سابانجی استانبول استفاده تاز خطوط تراموا و پیاده شدن در ایستگاه سینارالتی است.ساکیپ سابانجی یک موزه هنرهای زیبای شخصی در  شهر استانبول بوده که به هنر خوشنویسی، مذهبی و اسناد و مدارک دولتی و همچنین نقاشی های دوران عثمانی اختصاص داده شده است. این موزه توسط ساکیپ سابانجی و در ژوئن سال 2002 افتتاح شد. در نزدیکی تنگه بسفر واقع شده است.ساختمان کنونی موزه سابانجی استانبول در سال ۱۹۲۵ توسط شاهزاده محمد علی حسن از خاندان هیدیف مصری و توسط معماری ایتالیایی به نام ادوارد دناری طراحی و ساخته شده است. این ویلا برای سال‌های طولانی محل اقامت تابستانی خانواده هیدیف بوده است



با ذوق


آقای ساکیپ ان‌قدر با ذوق و علاقه بود که از سال ۱۹۸۹ به بعد آیتم‌هایی را که خریداری کرده بود، برمی‌داشت با خودش به سفر می‌برد و اکثر آیتم‌ها در موزه‌های اصلی خارج از کشور به نمایش درآمد  ان‌قدر در این سفرها به لوازم موزه و بازدیدکنندگانش خوش گذشت که این خانواده تصمیم گرفتند این خوشی را با تأسیس یک موزه همیشگی کنند :)





نگهداری از اثار



 نسخه‌های خطی در شرایطی خاص نگهداری می‌شوند که به گردش هوا اجازه نمی‌دهندکار را خراب کند یا از بین ببرد. صفحات تک صفحه‌ای به صورت افقی روی قفسه‌ها در پاکت‌های غیر اسیدی قرار داده می‌شوند. کارهایی که دوره نمایش آن ها کافی به نظر می‌رسد با تصمیم مشترک مدیر جمع‌آوری و مدیر حفاظت با کارهای مشابه جایگزین می‌شوند و به اتاق‌های دیگر برده می‌شوند.







قیمت بلیط



30 TL

حداقل 10 نفر در هر گروه: 25 TL

معلمان: 10 TL

دانش آموزان و زیر 14 سال

بلیط تخفیف: معلمان ، بازدید کنندگان بالای 60 سال ، دارندگان Muzekart Plus ، موزه Sakip Sabanci 1 مهمان همراه دارندگان کارت دوستانه: 20 TL

چهارشنبه ها رایگان است.



 

ادامه مطلب ...

چشم شیطانی آبی در ترکیه

اعتقادات خرافی مردم ترکیه | فرهنگ مردم ترکیه و باورهای آن‌ها ⭐️




مقدمه



 داخل مغازه ها، درب ورودی خانه ها، داخل ماشین و … .با وجود آنکه امروزه در تمام مغازه های تزیینی مدل های مختلف ان به فروش می رسد اما این سنگ چشم نظر چیزی بیش از یک دکوری زیباست.ریشه در فرهنگ این کشور دارد






اعتقادات



 چشم نظر با ریختن سرب به داخل آن ساخته می شود که برای آوردن شانس است. مردم ترکیه معتقد هستند که می بایست برای هر شخص به صورت جداگانه و دست ساز باشد. اگر کار جدیدی را آغاز کرده اید یا ملکی را خریده اید با نصب چشم نظر انرژی های منفی را از آنجا دور کنید البته باید باور نیز داشته باشید.



خبر جدید




نهاد دیانت که همه قواعد اسلامی در ترکیه را مدیریت و نظارت می‌کند، در یک فتوای به تازگی منتشر شده استفاده از تزئیناتی را که در این کشور به نام نظرلک شناخته می‌شود ممنوع اعلام کرد. این بلاگردان‌ها در فارسی چشم‌نظر یا چشم‌قربانی نامیده می‌شوند.



آپ کارگو



با هتل های معروف جهان آشنا شوید


با عجیب ترین هتل های جهان آشنا شوید



هتل ریتا هوپنر


در شهر گرامادو یکی از بهترین هتل های جهان به نام ریتا هوپنر قرار دارد. این هتل در میان یک پارک بسیار بزرگ و زیبا جای داشته و شامل چندین آپارتمان و کلبه ییلاقی بوده که در کنار آن ها استخرهای بسیار زیبایی دیده می شوند. با اقامت در این مورد از هتل های معروف جهان می توانید از اینترنت، پارکینگ، امکانات تفریحی برای کودکان، اتاق ملاقات، اتاق ضیافت، رستوران، سالن بدنسازی استفاده کنید. هزینه شبی اقامت در چنین هتلی بین 109 تا 262 دلار آمریکا است.




شیمائو درشانگهای، چین




این هتل  چیزی شبیه به سرزمین عجایب است، ۳۲۸ اتاق دارد که نمایی از یک آبشار ۹۰ متری دارد، همچنین برخی از بخش‌های آن مانند رستوران و لابی در زیر آب قرار گرفته‌اند. همچنین در این منطقه برای برنامه‌های تفریحی مانند پریدن از ارتفاع با طناب و سنگ‌نوردی نیز مکان تعبیه شده است.




  ادامه مطلب ...

در زمان عصبانبت چه بلایی سر خودم میاورم



مادر عصبانی | عصبانیت مادران و تجربه های تلخی که هیچ کس از آن حرف نمی زند —  کودکت




مقدمه



 عصبانیت احساسی کاملاً طبیعی و حتی سالم است. اما خیلی مهم است که به طریقی مثبت با آن کنار بیایید. عصبانیتی که کنترل نشود می‌تواند هم به سلامتتان و هم به روابطتان آسیب بزند.خشم یک نوع احساس و همواره بین ۲ حالت متغیر است. خشم می تواند عصبانیت و ناراحتی جزئی یا در نوع حاد آن، واکنشی جنون آمیز باشد. طبق نظر دکتر چارلز اسپیلبرگر، خشم نیز احساسی نظیر سایر احساس های انسان است که با ویژگی های روان شناسی اشخاص تغییر می کند.

در زمان عصبانیت میزان آی کیو شما به طرز عجیبی پایین میاید به نقطه کودن میرسد تعجب کردید؟



پس صبر کنید


به محض اینکه توانستید خود را کنترل و درست فکر کنید، ناراحتی و عصبانیتتان را به طریقی قاطع اما غیرمقابله‌ای ابراز کنید. نگرانی‌ها و نیازهایتان را واضح و مستقیم بیان کنید، بدون اینکه بخواهید کسی را ناراحت یا کنترل کنید.





مکانتان را تغییر دهید


هرجایی که هستید تکان بخورید مکانتان را تعییر دهید متعادل تر خواهید شد




ویژگی مدارس ترکیه



آب بنوشید



اگر امکان آن را دارید آب بنوشید تاثیر آن را خواهید دید


 

ادامه مطلب ...