محمد

محمد

آنلاین شاپ ترکیه instagram.com/up.turkish_shop
محمد

محمد

آنلاین شاپ ترکیه instagram.com/up.turkish_shop

فواید روغن درخت چای برای پوست


خواص روغن درخت چای برای پوست | واجارو




مقدمه


قرن‌ها است که بومیان از روغن درخت چای به‌عنوان یک داروی سنتی استفاده می‌کنند. استرالیایی‌های بومی برگ درخت چای را خرد می‌کنند تا روغن یا همان اسانس خیلی غلیظ آن استخراج شود و بیشتر برای درمان سرفه و سرماخوردگی استشمام می‌شود یا برای بهبودی مستقیماً روی پوست قرار می‌گیرد.



این روغن دارای خواص آنتی‌اکسیدانی، ضدعفونی و ضدالتهابی است که برای بهبود سطح سلامت پوست و مو ضروری هستند. پوست و مویی درخشان، سالم و عاری از هرگونه بیماری وظیفه‌ای است که روغن درخت چای به خوبی از عهده انجام آن برمی‌آید.



 این روغن می‌تواند التهابات پوستی را از بین ببرد


اولین خاصیت روغن درخت چای به تسکین درد و از بین بردن التهاب های پوستی مربوط می‌شود. این روغن قادر است انواع عفونت های پوستی، بیماری های قارچی و میکروبی را کنترل کرده و عوامل بیماری زا را از روی پوست محو کند. لذا می توان از آن به عنوان یک درمان کننده جهت از بین بردن تاول های چرکی استفاده کرد.



روغن درخت چای برای پوست حساس


اگر پوست حساسی دارید که مکررا دچار اگزما و حساسیت می شوید، روغن درخت چای می تواند میزان حساسیت پوست شما را کاهش دهد. در مواردی که پوست شما دچار زخم و بردیگی شود، برای آنکه میزان درد را کاهش داده و از میکروبی شدن آن جلوگیری کنید، می توانید مقداری از روغن فوق را بر روی زخم ریخته تا به خوبی رخم را شستشو داده . آن را ضدعفونی نماید.



ریمو نمودن خط چشم با پخشی زیاد


پاک نمودن آرایش


برای پوست‌های معمولی تا خشک یک چهارم پیمانه روغن کانولا را و ۱۰ قطره روغن درخت چای را در یک ظرف شیشه‌ای استریلیزه شده بریزید. در آن را محکم ببندید و شیشه را تکان دهید تا مواد با هم ترکیب شوند. این محلول را در مکان خنک و تاریک نگهداری کنید. زمانی که می‌خواهید از آن استفاده کنید یک گلوله پنبه‌ای را به روغن آغشته کنید و آن را روی پوست صورت بمالید تا مواد آرایشی پاک شوند. سپس صورت خود را با آب گرم بشویید و با تونر پاک نمایید




درمان آکنه و روغن چای


تحقیقات انجام شده در مورد روغن درخت چای نشان می دهد که این‌ روغن برای پوست تاثیر خوبی داشته و بعنوان پاک‌کننده پوست و منافذ پوست مناسب است. روغن درخت چای بخاطر تاثیر باکتریایی و ضد التهابی طبیعی که دارد، آثار قرمزی پوست را کاهش داده و سپس منافذ را باز می کند و اینگونه موجب بهبود جوش های بدن می شود.



 دفع‌کننده حشرات


روغن درخت چای می‌تواند به دور نگه‌داشتن حشرات مزاحم کمک کند. یک مطالعه نشان داد که 24 ساعت پس از درمان با روغن درخت چای در گاوها میزان مگس‌هایی که دور آن‌ها جمع می‌شدند تا 61% درصد کاهش یافت و


علاوه بر این، یک مطالعه نشان داد که روغن درخت چای توانایی بیشتری در دفع پشه‌ها نسبت به DEET، رایج‌ترین ماده فعال‌کننده در دفع حشرات تجاری دارد.



نتایج تحقیقات در مورد خارش پوست و روغن چای


نتایج نشان داد که حتی 5 درصد روغن درخت چای موجود در این محصول باعث بهبود 41 درصد از شوره های سر می شود. شرکت کنندگان همچنین گفتند که شامپوی حاوی روغن درخت چای خارش و چربی پوست سر آنها را بهبود می بخشد و هیچ اثر نامطلوبی برای آنها نداشته است.



روغن دانه میدوفوم


روغن دانه میدوفوم نوعی روغن گیاهی بسیار پایدار و بدون بو است که از اسیدهای چرب با زنجیره بلند تشکیل شده است. تقریبا 60 درصد از اسیدهای چرب موجود در این روغن، از خانواده اسیدهای ایکوزانوئیک است. اسیدهای چرب ایکوزانوئیک برای پوست بسیار مفید است.



روغن زیتون برای چه نوع پوست‌هایی مناسب است؟


روغن زیتون برای پوست‌های معمولی تا خشک مناسب است. این روغن علی‌رغم ماهیت تک غیراشباع آن، به اندازه دیگر روغن‌های گیاهی سبک نبوده و بنابراین بهترین روغن برای پوست صورت افرادی که پوست چرب دارند، نیست.


آپ ریمو در رشت

upremove.ir