محمد

محمد

آنلاین شاپ ترکیه instagram.com/up.turkish_shop
محمد

محمد

آنلاین شاپ ترکیه instagram.com/up.turkish_shop

چگونه ناخن های زیبا داشته باشیم

چگونه ناخنهای زیبایی داشته باشیم؟ - چطور




مقدمه


داشتن ناخن های بلند ، محکم و همچنین رشد سریع آن ها برای بسیاری از خانم ها ایده آل می باشد . گاهی اوقات ناخن ها به راحتی می شکنند و قاعدتا رشد سریعی نخواهند داشت تا به طول بقیه ناخن ها برسند


کوتیکول سدی است در برابر انواع قارچ ها و باکتری ها که با از بین بردن آن این محافظ طبیعی را از دست خواهید داد. تخریب کوتیکول اطراف ناخن شما را قرمز، متورم، ملتهب و نازیبا می‌کند و ممکن است باعث ایجاد عفونت و آسیب دائمی به بستر ناخن شود. 


دلیل اصلی شکنندگی و خشک بودن ناخن ها این است که لایه های پروتئینی موجود در ناخن در حال جدا شدن از یکدیگر و شکسته شدن هستند. از علائم شکنندگی ناخن ها، ناهموار شدن سطح آنها است و سطح ناخن به صفحات و پوسته‌هایی به شکل طولی تقسیم می‌شود. حتی گاهی قسمت‌هایی از ناخن کاملا بشکنند و از ناخن جدا شوند.



روغن کرچک


روغن کرچک نه‌ تنها برای محکم کردن ناخن مفید است، بلکه با عفونت‌های قارچی نیز مبارزه می‌کند. روغن کرچک را با روغن نعناع و نمک اپسوم ترکیب کنید و انگشتهایتان را به مدت ۱۰ دقیقه در این ترکیب قرار دهید و سپس با آب بشویید.



زرده تخم‌مرغ


اگر ناخن‌هایتان به دلیل خشکی، شکننده شده‌اند، زرده‌ی تخم‌مرغ می‌تواند بهترین درمان باشد. زرده‌ی تخم‌مرغ را با شیر ترکیب کنید و چند دقیقه ناخن‌های خود را با آن ماساژ بدهید و سپس با آب بشویید. زرده‌ی تخم‌مرغ، رطوبت موردنیاز ناخن را تأمین می‌کند.



 پدیکور


دست در معرض دید است و معمولا افراد به نظافت آن اهمیت بیشتری می دهند اما ناخن پا در کفش است و تماس نزدیک تری با آلودگی ها دارد. پدیکور و سوهان کشیدن ناخن های پا می تواند احتمال انتقال قارچ یا ویروس ها را بیشتر کند. در صورت بروز عفونت در ناخن پا معمولا این مشکل ماندگارتر است و دیرتر بهبود می یابد.


ماهک ناخن


ماهک ناخن شفاف ترین ناحیه ناخن است که از هلال ناخن شروع می شود و ماتریکس ناخن بخش زنده و در حال رشد را تشکیل می دهد. بستر ناخن نیز بافت نرم زیر صفحه ناخن است که عروق خونی ظریفی دارد و باعث رنگ صورتی در ناخن می شود. کوتیکول نیز به چین پوستی لبه ناخن می گویند. ناخن های دست در هر ماه 5 میلی متر و ناخن های پا 1.5 میلی متر رشد می کنند. در ادامه با 5 تهدید جدی برای سلامت ناخن های دست و پا آشنا خواهید شد.

با آپ ریمو همراه باشید


لاک ناخن


 حتی اگر از لاک ناخن تیره استفاده می کنید نیز باید به این نکته توجه داشته باشید؛ زیرا هر چه ناخن هایتان تمیز تر باشند مطمئنا زیباتر و جذاب تر نیز دیده خواهند شد. بهترین پیشنهاد این است که همواره یک برس ناخن کوچک در کیف خود داشته باشید و در صورت لزوم از ان برای تمیز کردن ناخن هایتان استفاده کنید.


بریدن کوتیکول


کوتیکول سدی است در برابر انواع قارچ و باکتری؛ با از بین بردن کوتیکول این محافظ طبیعی را از دست می‌دهید. تخریب کوتیکول آن را قرمز، متورم، ملتهب و نازیبا می‌کند و ممکن است باعث ایجاد عفونت و آسیب دائمی به بستر ناخن شود. هرچند بریدن کوتیکول بیشترین آسیب را به ناخن می‌زند، فشرده کردن و عقب راندن آن هم ممکن است آسیب‌زا باشد.



آپ ریمو پاک کننده تاتو در رشت


لکه‌های سفید روی ناخن نشانه چیست


بیشتر لکه‌های سفید روی ناخن به دلیل ضربه‌های خفیف و در نتیجه زخمی شدن محل تکثیر سلول‌های ناخن ظاهر می‌شوند اما در صورتی که به طور ناگهانی تعداد زیادی از این لکه‌های سفید را روی ناخن سالم مشاهده کردید، حتما به یک متخصص مراجعه کنید زیرا این لکه‌ها ممکن است نشان دهنده یک عفونت یا بیماری باشد اما بر خلاف تصور بیشتر مردم، بروز این مشکل ربطی به کمبود کلسیم و یا سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی ندارد.


مولتی ویتامین


برای درمان شکنندگی ناخن از ترکیباتی شبیه مولتی ویتامین استفاده می‌کنیم که در آن ویتامین‌هایی که مخصوص رشد ناخن و مو ساخته شده از جمله بیوتین ۲۰ درصد باعث افزایش ضخامت ناخن‌ها می‌شود، هرچند مولتی ویتامین‌های معمولی نیز می‌تواند تا حدودی این مشکل راحل کنند همچنین دارو‌های موضعی وجود دارد که دو کار انجام می‌دهند چرب کنندگی و نفوذ در داخل شکنندگی‌های ناخن که باعث می‌شود سطح ناخن یکنواخت ترنشان داده شود


از ناخن‌ها محافظت کنید


به هنگام انجام کارهای منزل و شستشوی ظروف مراقب باشید که ناخن‌هایتان کمتر دچار ساییدگی و ضربه شوند. اکثر امور خانه‌داری از باغبانی گرفته تا شستن ظروف و سرویس بهداشتی همگی قاتل سلامتی ناخن‌ها و همچنین پوست دست شما هستند پس پوشیدن دستکش را فراموش نکنید. همچنین برای لطافت بیشتر دست‌ها، قبل از پوشیدن دستکش به دست‌هایتان کرم مرطوب‌کننده بزنید. علاوه بر این دستکش می‌تواند از مانیکور ناخن‌هایتان نیز محافظت کند.


اثرات بد سفت کننده ناخن


اثرات این محصولات بر ناخن موضع مطالعه‌ی هیچ پژوهشی نبوده است پس ادعایی که در این باره وجود دارد، علمی نیست. بیشتر مردم هیچ سودی از مصرف سفت‌کننده‌های ناخن نمی‌برند؛ مگر کسانی که ناخن‌های‌شان خیلی سست و شکننده باشد. ناخن سالم انعطاف‌پذیر است. بنابراین برای جلوگیری از شکستن ناخن‌ها، از مواد و کارهایی که ناخن‌ها را خشک و شکننده می‌کنند، اجتناب کنید.



از اینستا ما دیدن فرمایید


پاک کردن راحت تتو در رشت با قیمت منصفانه


http://upremove.ir/


09200786766