محمد

محمد

آنلاین شاپ ترکیه instagram.com/up.turkish_shop
محمد

محمد

آنلاین شاپ ترکیه instagram.com/up.turkish_shop

کورک پوستی چیست


بیماری پوستی کورک (دمل): علت، تشخیص و درمان - لیفت و کشیدن پوست



بهبود با آنتی بیوتیک


آنتی بیوتیک ها به تنهایی برای درمان این ورم های عفونتی کارساز نیست. درمان های اولیه کورک ها شامل کیسه آب گرم و تخلیه ورم عفونی است. البته باید تخلیه ورم عفونتی در زمان مناسب و زمانی که نرم است صورت بگیرد. بسیاری از این بیماری های پوستی بدون نیاز به هیچ درمانی و یا تنها با درمان های خانگی بهبود می یابند.


نوع کورک و جوش‌های شما باید بررسی شود و از میان گزینه‌های درمانی کمپرس گرم، داروی آنتی‌بیوتیک و برش و تخلیه کورک و دمل، مناسب‌ترین درمان را به شما توصیه میشود همچنین درمان‌هایی برای زخم و اسکار روی پوست وجود دارد که شامل تزریق کورتیکواستروئید، پیلینگ و لایه‌برداری شیمیایی پوست و میکرودرم ابریژن می‌باشد


در گذشته و در طب ایران باستان برای درمان کورک از پماد سیاه که همان روغن سیاه یا اکتیول، که برای درمان دمل چرکی هم به کار می‌رود، استفاده می‌شد. جوش‌های برجسته که به صورت برآمدگی‌های کوچک صورتی رنگ در پوست پدیدار می‌شوند، به عنوان کورک شناخته می‌شوند.


کورک در کجا ظاهر میشود


می‌تواند در هر جایی از بدن ایجاد شود به خصوص در مناطقی که در اطراف فولیکول‌های مو مقدار زیادی عرق یا تحریکات و التهاب وجود داشته باشد. این مکان‌ها ترکیب مناسبی برای ایجاد جوش فراهم می‌کنند. چندین جوش در کنار یکدیگر به عنوان دمل بزرگ شناخته می‌شوند.


کورک یا دُمل یک توده قرمز، دردناک و روی پوست است که در محل فولیکول موی عفونی ایجاد می شود. به آنها فورونکل نیز گفته می شود.این نوع جوش‌ها معمولاً در مناطقی از پوست که ترکیبی از مو، عرق و اصطکاک وجود دارد، مانند گردن، صورت یا ران‌ها ایجاد می‌شود.


کفگیرک‌ها یا کورک‌ها انواعی از دمل هستند که اغلب دارای فولیکول مو می‌باشند و این مورد در نوع دمل بزرگ اندازهٔ بزرگ‌تری دارد.


شما می توانید با قرار دادن یک پارچه که در آب داغ فرو کرده اید بر روی کورک به مدت ۳۰ دقیقه و چهار با در روز (کمپرس مرطوب گرم) به تسکین درد کورک کمک نموده و باعث شوید که التیام آن سریعتر صورت پذیرد .



درمان خانگی کورک


درمان خانگی اولیه برای اغلب کورک‌ها گرم کردن محل، به‌طور معمول با کمپرس آب گرم است. کمپرس آب گرم باید سه تا چهار مرتبه در روز و هر بار به مدت 20 ساعت بر روی محل قرار داده شود. گرما گردش خون در محل را افزایش داده و از طریق انتقال آنتی‌بادی‌ها و گلبول‌های سفید خون به محل عفونت، امکان مبارزه بهتر بدن با عفونت را فراهم می‌آورد.


آیا دمل ها مسری هستند؟


نه کاملا. با این حال جرم های عامل دمل ها از طریق تماس پوستی مستقیم و اشیا آلوده می توانند به آسانی به دیگران منتقل شوند. این باکتری تا زمانی که از طریق یک برش وارد پوست نشده، معمولا مضر نیست.



کفگیرک


هنگامی که چندین دمل نزدیک به یکدیگر قرار داشته و در زیر پوست به هم وصل شوند کفگیرک به وجود می آیند. این ضایعات پوستی با این که معمولا بر روی کمر و گردن یافت می شوند اما در هر جایی از بدن می توانند بروز دهند. مردان در مقایسه با زنان بیشتر به دمل های کفگیرک دچار می شوند. کفگیرک ها نسبت به یک دمل در عمق بیشتری از پوست جای گرفته و مدت زمان بیشتری برای التیام یافتن نیاز دارند.

علایم کورک


• یک برجستگی دردناک و قرمز که به صورت کوچک شروع می‌شود و می‌تواند تا بیش از 2 اینچ (5 سانتی‌متر) بزرگ شود.

• پوست قرمز و متورم در اطراف برجستگی

• افزایش اندازه کورک طی چند روز در نتیجه پر شدن با چرک

• ایجاد نوک سفید-زرد که در نهایت پاره شده و اجازه می‌دهد چرک تخلیه شود.


پیشگیری


پیشگیری از ایجاد کورک‌ها به رعایت قوانین بهداشت فردی و حفاظت از پوست در برابر آسیب‌های مکانیکی باز می‌گردد. شل و سفت شدن پوست در اثر قرار گرفتن در معرض مایعات نیز می‌تواند در ایجاد کورک‌ها دخیل باشد. علاوه بر این‌ها، باید برای شناسایی و پیشگیری از بیماری‌هایی که می‌توانند باعث بروز کورک شوند وقت و انرژی کافی صرف شود.

برای جلوگیری از بروز عوارض ناشی از کورک‌ها، باید از فشار دادن آن‌ها خودداری کرده، آن را با تیغ بریده و سپس بر روی محل آن کمپرس گرم قرار داد.



درمان


درمان دمل‌ها می‌توان به صورت موضعی و یا عمومی انجام شود. درمان عمومی تنها زمانی انجام می‌شود که کورک بر روی صورت بوده، عارضه‌هایی را ایجاد کرده باشد و یا همراه با بیماری‌های شدید دیگر مانند نقص‌های ایمنی و دیابت ایجاد شده باشد. برای این بیماران استفاده از داروهای آنتی‌باکتریال و ضدالتهابی و تابش فرابنفش بر روی جریان خون تجویز خواهد شد.


آسیب های پوستی


آسیب‌های کوچک در سطح پوست (مانند آن‌هایی که در اثر اصطکاک یا خراش ایجاد شده‌اند)، می‌تواند به ورود میکروب به پیاز مو و آلوده شدن آن کمک کرده و در نتیجه پوست جوش بزند. کورک اغلب در پوست صورت، پشت گردن، زیر بغل، ران و باسن ایجاد می‌شود.



instagram.com/up.microblad


پاک کردن راحت تتو و همچنین آنزیم تراپی و پاکسازی و فیشیال اختصاصی پوست در رشت


http://upremove.ir


09200786766