محمد

محمد

آنلاین شاپ ترکیه instagram.com/up.turkish_shop
محمد

محمد

آنلاین شاپ ترکیه instagram.com/up.turkish_shop

میکرونیدلینگ و موارد منع انجام آن



مراقبت های مربوط به میکرونیدلینگ قبل و پس از آن - مطب زیبایی دکتر مریم  صابرراد

مقدمه


روش میکرونیدلینگ کاملا سطحی بوده و هیچ خطری برای فرد ایجاد نمیکند و قابل مقایسه با لیزر های ابلتیو ، فرگشنال و بیلینگ های شیمیایی میباشد. میکرونیدلینگ را بر خلاف لیزر میتوان برای انواع پوست ها با هر نوع رنگ انجام داد و پوست را دچار التهاب و سوختگی نمیکند، اتفاقی که در انجام لیزر بسیار شایع است.


 

خوشبختانه امروزه روش های بسیاری برای بازسازی و جوانسازی پوست و درمان عارضه های پوستی وجود دارد که از جمله می توان به میکرونیدلینگ اشاره کرد. اگر قصد دارید در این مورد اطلاعات بیشتری کسب کنید در ادامه همراه با ما باشید تا به بررسی همه جانبه ی روش میکرونیدلینگ بپردازیم.



میکرونیدلینگ


در این روش با استفاده از سوزن های بسیار ریز، میلیون ها میکروکانال در اپیدرم و درم ایجاد می‌گردد و بدین طریق مواد مورد نیاز برای ترمیم پوست طبق نظر پزشک به راحتی وارد لایه های زیرین پوست می شود.


تحریک مکانیکال پوست با سوزن های میکرونیدلینگ ، باعث افزایش انتشار فاکتورهای رشد فیبروبلاستی، پلاکت های خونی و بهبود عملکرد فاکتورهای رشد می‌گردد. این فرایند منجر به افزایش تولید کلاژن و الاستین و افزایش ضخامت اپیدرم می گردند.



اپیدرم 

اولین و سطحی ترین لایه پوست اپیدرم نام دارد. اپیدرم از لایه زیری خود به نام درم محافظت میکند، لایه اپیدرم دارای هیچ گونه خون و عروق خونی نمیباشد و تمام مواد مغزی اش را از درم میگرد و در لایه اپیدرم پروتئین کلاژن نیز وجود دارد.

در این لایه مقداری مویرگهای خونی ششروع میشود


مزایای میکرونیدلینگ 


قابل استفاده برای تیپ های پوستی متفاوت

بسته شدن سریع کانال های ایجاد شده و ریسک پایین عفونت

دوره نقاهت کوتاه مدت

افزایش ضخامت اپیدرم

افزایش فاکتورهای رشد، کلاژن،  الاستین



کاربرد سم بوتولینوم در زیبایی و پزشکی


در چهره و زیبایی شامل: خطوط اخم، خطوط افقی پیشانی، خطوط پنجه کلاغی دور چشم، خطوط خرگوشی بینی، لیفت ابرو، خطوط اطراف لب، خطوط غم، لبخند لثه نما، خطوط چانه، نوارهای گردنی

پزشکی شامل: افزایش تعریق زیر بغل،کف دست و کف پا،

سردردهای میگرنی، کمر درد بر اثر اسپاسم عضلانی، فلج های اسپاستیک دست و پا و گردن



آیا خونریزی حین میکرونیدلینگ طبیعی است


زمانی که سوزن های بسیار ظریف وارد پوست می شود باعث بروز خونریزی های بسیار سطحی و ظریف درون پوست می شوند که به اصطلاح به آن شبنم خونی می گویند. پس ایجاد این خونریزی ها در حد سطحی بودن طبیعی است. طی میکرونیدلینگ سطح پوست با کمک سوزن های بسیار ظریف سوراخ و کانال های میکروسکوپی روی پوست ایجاد میشود اما سطح پوست پاره نمی شود که در واقع این امر به بازسازی پوست بسیار کمک می کند و باعث تحریک کلاژن سازی درون پوست می شود. از طرفی به دلیل میزان جزئی بودن ورود سوزن به پوست دوره نقاهت بسیار کوتاه خواهد بود.


موارد منع مصرف موقت میکرونیدلینگ


سرما خوردگی

عفونت های تب زا یا بیماری های عفونی

مصرف الکل یا مواد مخدر

مصرف آنتی بیوتیک ها

بارداری و شیردهی

تبخال

ورم ملتحمه

بعد از بهبودی میتوانند میکرونیدلینگ انجام دهند



کلاژن


این پروتئین در تمام نقاط بدن وجود دارد. جوانسازی پوست به خاطر این پروتئین میباشد و بدن به طور طبیعی کلاژن تولید میکند، اما با بالا رفتن سن تولید این پروتئین در بدن کاهش میابد، همچنین بدن بعضی افراد کلاژن کمتری نسبت به بقیه پوست ها تولید میکند که باعث افتادگی و چروک پوست میشود .


 

هایپرپیگمنتیشن


 در صورت قرار گرفتن در معرض آفتاب پس از درمان، ممکن است هایپرپیگمنتیشن ایجاد شود، اگرچه احتمال آن بسیار کم است. استفاده از کرم ضدآفتاب با SPF بالای 30 می تواند از بروز آن جلوگیری کند.

هماتوم (کبودی)

التهاب

خارش و درد خفیف

 



ریمو تنها تخصص ماست.به من اعتماد کن

از اینستا ما دیدن فرمایید 

پاک کردن راحت تتو در رشت با قیمت منصفانه


http://upremove.ir/

http://cargoup.blogfa.com