محمد

محمد

آنلاین شاپ ترکیه instagram.com/up.turkish_shop
محمد

محمد

آنلاین شاپ ترکیه instagram.com/up.turkish_shop

عوامل ریزش مو






سابقه خانوادگی


اگر در خانواده و نسل‌های پیش از خود، شخصی مبتلا به کچلی وجود دارد، اگر کم پشت بودن موها در ناحیه جلو، دو طرف یا پشت سر را در نزدیکان خود به وفور می‌بینید، همچنین اگر یک یا چند نفر از اقوامتان تحت تأثیر افزایش سن یا علل دیگر دچار ریزش مو شده‌اند؛ پس به احتمال زیاد علت ریختن موهای شما ژنتیکتان است.


 آلوپسی آندروژنتیک که به الگوی ریزش موی زنانه و مردانه معروف است، نام علمی یکی از انواع ریزش موی ژنتیکی می‌باشد. این نوع اختلال در بزرگسالی بروز پیدا کرده و با بالا رفتن سن تشدید می‌شود. این ریزش در مردان از شقیقه‌ها شروع شده و تا بالای سر گسترش می‌یابد. قسمت مرکزی سر نیز معمولاً دچار نازکی مو می‌شود. در زنان اما این ریزش بیشتر در نقاط تقسیم مو مشاهده می‌شود.

علل ریزش مو و درمان آن - دکتر سولماز نخعی زاده متخصص پوست مو و زیبایی


مقدمه

ریزش مو به عنوان یک عارضه جانبی برای بخشی از داروها محسوب می‌شود. فرآیندهای درمانی نیز به همین صورت، در بروز اختلال ریختن موها تأثیر دارند. رایج‌ترین فرآیندهای درمانی و داروهایی که در بخشی از عوارض خود ریزش غیرعادی مو را نیز شامل می‌شوند عبارتند از:


داروهای بیماری‌های قلبی

داروی فشار خون بالا

فرآیند درمانی انواع سرطان

داروی آرتروز




 تعداد موهایی که در طول روز از دست می‌دهید بیش از مقدار طبیعی باشد. در این صورت کم کم تراکم مو از دست می‌رود و فرد دچار اضطراب خواهد شد. علل این بیماری می‌تواند از علل ساده و موقت (مانند کمبود ویتامین) تا علت‌های پیچیده‌تر مانند وضعیت کلی سلامتی متغیر باشد


الگو ریزش


ریزش مو با افزایش سن یک امر اجتناب ناپذیر است. در زندگی امروزی به دلایل مختلفی از جمله تغییرات ایجاد شده در الگوی زندگی، رژیم‌های غذایی و استرس، ریزش مو در برخی از افراد (به خصوص آقایان) از سنین پایین‌تری شروع می‌شود که این مسئله ممکن است برای برخی از افراد ترسناک باشد.


تنها با پیدا کردن چند تار مو در برس یا روی لباس هایتان، نگران ریزش موهایتان  نباشید. از دست دادن 50 تا 100 تار مو روزانه، طبیعی است. ریزش مو زمانی هشدار دهنده است که موها دسته دسته بریزند و به مرور زمان کم پشت شوند



علت ریزش مو


نازک شدن تارهای مو و کاهش یکنواخت حجم مو در تمام نقاط سر

ریزش مو از قسمت وسط سر و بالاترین نقطه آن آغاز شده و در اطراف سر گسترده شود.

ریزش سکه ای مو به صورت لکه های دایره ای در برخی نقاط سر ایجاد شود.

مو از ناحیه رویش قسمت پیشانی شروع به ریزش کرده و به سمت عقب پیش برود.




مهمترین نشانه‌ها و علائمی ریزش مو 


کنده شدن راحت موها به هنگام کشیدن شان

تجمع مقدار زیادی مو در موگیر چاه بعد از استحمام

جدا شدن مقدار زیادی مو هنگام بستن یا شانه‌ کردن موها

ریختن تعداد زیادی مو بر روی بالشت بعد از خواب شبانه



تأثیرات بارداری


 حاملگی و مادرشدن یکی از زیباترین اتفاقات زندگی هر زنی به شمار می‌رود. اما بارداری یکی از نمونه‌های شوک جسمی است که می‌تواند خود علت ریزش مو شود. دلیل این امر تغییراتی است که در سطح هورمون‌ها به وجود می‌آید. شاید جالب باشد بدانید که ریزش موی مرتبط با بارداری، به جای آنکه در دوران بارداری باشد، بیشتر بعد از زایمان دیده می‌شود. نباید فراموش کرد که بارداری در هر فرد خاص خود او بوده و تجربیات خاصی را نیز به همراه دارد



رژیم‌های غذایی


اگر می‌خواهید رژیم لاغری بگیرید، حتماً با متخصص تغذیه در مورد مواد غذایی ضروری یا مکمل‌های غذایی مورد نیاز برای تامین ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروتئین‌ها مشورت کنید. از رژیم‌های غذایی غیر اصولی دوری کنید؛ چرا که می‌توانند نتایج فاجعه‌باری برای سلامت عمومی شما داشته باشند.


عوامل ژنتیکی


اگر سابقه‌ی ریزش مو و طاسی در پدر، عمو، دایی یا دیگر اقوام شما وجود داشته باشد، احتمال این واقعه در شما بیشتر از حالت عادی است. بنابراین هنگام مراجعه به کلینیک، پزشک معالج حتما در مورد سابقه‌ی فامیلی ریزش مو در سنین پایین از شما سوال خواهد کرد.



ریزش موی ناگهانی


ریزش موی ناگهانی در اثر تغذیه نامناسب، بیشتر در افرادی مشاهده می‌شود که مشکلات سوء جذب (مثل بیماری‌های دستگاه گوارش) مبتلا هستند یا از رژیم‌های لاغری غیراصولی پیروی می‌کنند.


ریزش مو در اثر رژیم غذایی نامناسب معمولاً با برطرف کردن کمبودهای بدن، خود به خود درمان می‌شود و نیاز به مداخلات درمانی دیگری ندارند.

ریزش ناگهانی موها عمدتاً در نتیجه دو نوع بیماری ایجاد می شود: یکی تلوژن افلوویوم و دیگری آلوپسی آره آتا (ریزش موی سکه ای). تلوژن افلوویوم همراهی قوی با استرس های جسمی و روحی داشته و موجب افزایش سرعت ریزش موها در فاز تلوژن می گردد. اصطلاح تلوژن به مرحله استراحت موها اطلاق می شود. در بیماری تلوژن افلوویوم موها زودتر از موعد از فاز رشد خارج شده و وارد مرحله استراحت یا ریزش می گردند.


از اینستا ما دیدن فرمایید 


پاک کردن راحت تتو در رشت با قیمت منصفانه


instagram.com/up.microblad


http://upremove.ir


09200786766