محمد

محمد

آنلاین شاپ ترکیه instagram.com/up.turkish_shop
محمد

محمد

آنلاین شاپ ترکیه instagram.com/up.turkish_shop

چرا تحصیلات ابتدایی در ترکیه

  


ثبت نام در مدارس ترکیه - میراث استانبول



مقدمه


شاید شما هم قصد سفر به ترکیه را داشته باشید پس یکی از دغدقه های اصلی شما فکر درس و مدرسه فرزندان دلبندتان است در ادامه با  کارگو آپ همراه باشید. اکثر مهاجران تصمیم می گیرند فرزندان خود را به یک مدرسه خصوصی یا بین المللی در ترکیه بفرستند. تحصیل در ترکیه برای همه کودکان از دبستان تا دبیرستان که معمولاً بین 6 تا 18 سال است اجباری می باشد. سال تحصیلی معمولاً از اواسط سپتامبر تا اوایل ژوئن است و هفته مدرسه از دوشنبه تا جمعه است و شنبه و یکشنبه مدارس تعطیل می باشند.همچنین سن آموزش رسمی در ترکیه از ۶ سالگی آغاز می گردد.




 

 


مدارس خصوصی ترکیه



 مدارس خصوصی بر عکس مدارس دولتی برنامه های تقویتی و تفریحی خوبی برای دانش آموزان دارند


این مدارس دارای شهریه می باشند. در این مدارس علاوه بر برنامه مصوب آموزش و پررش ترکیه، فوق برنامه هایی نیز اجرا می شود


مدارس خصوصی  از مقطع پیش دبستانی الی دبیرستان را شامل می گردند



مدارک مورد نیاز ثبت نام کودکان در مدرسه



۱- کیملیک ترکیه که همان اقامت ترکیه می باشد ( در مقاله ۷ روش دریافت اقامت ترکیه نحوه دریافت آن را توضیح دادیم)


۲- ثبت در اداره نفوس که باید با مدارک اجاره خانه و قبض به نام در شهرداری محل این ثبت انجام بشه




سیستم آموزشی ترکیه



در ترکیه به سه مرحله تقسیم می شود که اولین مرحله آن در مقطع ابتدایی است. البته یک آموزش اختیاری برای کودکان بین 3-5 سال نیز وجود دارد ، و هدف از این آموزش اطمینان از رشد جسمی ، ذهنی و حسی کودکان و کسب عادت های خوب ، پیش از آغاز تحصیلات ابتدایی می باشد. چهار سال در مدرسه ابتدایی و چهار سال در دوره راهنمایی ، پس از آن چهار سال آموزش متوسطه، تشکیل دهنده کل تحصیلات اجباری 12 ساله در کشور ترکیه هستند.  




مدارس دولتی و غیرانتفاعی در ترکیه


مدارس ترکیه معمولا از لحاظ سطح آموزشى یک برنامه مشخص یک ساله ارائه مى دهند. و کیفیت آموزشى به صورتى است که تعداد دانش آموزان مدارس دولتى بیشتر هستند. به طور مثال در یک کلاس درسى حدود ٣۵ نفر دانش آموز وجود دارد.






 مدارس بین المللی در کشور ترکیه


بسیاری از موارد مدارس بین الملی در ترکیه شعبه ای از مدارس بین المللی دنیا می باشند. که در اکثر مواقع سیستم آموزشی این مدارس بر اساس سیستم آموزشی مدارس آمریکایی و اروپایی تنظیم شده است. شرایط ثبت نام این مدارس نیز به مانند مدارس آمریکا می باشد.


زبان تدریس مدارس بین الملل معمولا انگلیسی، آلمانی و یا فرانسه بوده و زبان ترکی در کنار این زبان ها به صورت درس های فوق برنامه ارایه می گردد. البته لازم به ذکر است که مدارس بین الملل زیر نظر سفارت و یا آموزش و پرورش کشور دیگر است.


هزینه این مدارس به صورت معمول بین 9۰۰۰ هزار دلارتا ۵۰۰۰۰ هزار دلار آمریکا می باشند



مدارس دولتی ترکیه



روش تدریس در این مدارس طبق مصوب آموزش و پرورش کشور ترکیه می باشد. که در تمام مدارس دولتی یکسان و یکپارچه می باشد. تحصیل در این مدارس رایگان بوده و عموم دانش آموزان می توانند از این مدارس استفاده نمایند.


دانش آموز تنها در مدارس حوزه محل زندگی خود می توانند ثبت نام کنند. در صورتیکه دانش آموزی کارت اقامت نداشته باشد، می تواند به عنوان مهمان در این مدارس ثبت نام کند و بعد از گرفتن کارت اقامت، این مدرک را به مدرسه ارائه دهد. لازم به ذکر است که تحصیل در این مدارس نیازمند دانستن زبان ترکی می باشد.




تهیه و تنظیم:تیم کارگو آپ




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد