محمد

محمد

آنلاین شاپ ترکیه instagram.com/up.turkish_shop
محمد

محمد

آنلاین شاپ ترکیه instagram.com/up.turkish_shop

جزیره هرمز

بازدید از جزیره رنگین کمانی هرمز در سفر به قشم | مقتدر سیر



مقدمه



چند سالی می شود که جزیره هرمز که در نزدیکی قشم واقع شده‌ است، طرفداران زیادی پیدا کرده‌ است این سرزمین پهناور دارای جنگل‌ها، بیابان‌ها، کوه‌ها و شگفتی‌های زیادی است. این شهر همچنین دارای گروهی از جزایر زیبا و دیدنی در قسمت جنوبی است که غالبا در برنامه‌های سفر گنجانده می‌شوند. بازدید از جزیره هرمز برای مسافرانی که مایل به مسافرت و بازدید از مکان‌های دیدنی بدون سختی‌های راه هستند بسیار مناسب میباشد





موقعیت مکانی جزیره هرمز


 این جزیره در هشت کیلومتری بندرعباس قرار دارد. وجود کانی‌ها و سنگ‌های زیبا، لقب موزه زمین‌شناسی و بهشت زمین‌شناسان را به این جزیره بخشیده است. برخی از جاهای دیدنی جزیره هرمز شامل غار الهه نمک فیروزه‌‌ای، دره رنگین‌ کمان، ساحل سرخ، دره مجسمه‌ها و موزه دکتر نادعلیان می‌شود. 


  


ساحل سرخ


ساحل سرخ که به ساحل گلی هم مشهور است، به سبب خاک سرخ این ساحل به این نام مشهور شده است. خاک سرخ جزیره هرمز که به دلیل مواد معدنی و اکسید آهن است، در غذاهای محلی خود از آن استفاده می‌کنند. این ساحل محیطی شگفت آور دارد. زیرا نه تنها خاک آن سرخ رنگ است، بلکه جایی که آب دریا به ساحل هم برخورد می‌کند، رنگی سرخ به خود می‌گیرد.



cargoup.org



زبان مردم هرمز


این جزیره دارای جمعیتی در حدود 7000 نفر است. مردم این جزیره غالبا با زبان فارسی و تعداد کمی ‌به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. همچنین از پول ایران برای مبادلات استفاده می‌کنند. 



کارگو آپ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد