محمد

محمد

آنلاین شاپ ترکیه instagram.com/up.turkish_shop
محمد

محمد

آنلاین شاپ ترکیه instagram.com/up.turkish_shop

معرفی شهر قزوین

معرفی شهر قزوین | دانستنی های پیش از سفر ☀️ کارناوال






آداب و فرهنگ مردم شهر قزوین


قزوینی ها زبانشان کاملا فارسی است، البته لهجه ی خاص قزوینی هم دارند. در بین قزوینی ها مناطقی هم وجود ارند که ترکی و یا شمالی از نوع گیلکی نیز صحبت کنند. قدیم ترها زنان قزوینی شلیته می پوشند و مردانشان هم لباس سفید ساده و شلواری معمولا مشکی تنها با جلیقه را می پوشند





اقتصاد


این استان از نظر توسعه یافتگی صنعتی، رتبه دوم را در سطح کشور به خود اختصاص داده است و از نظر تعداد واحدهای صنعتی فعال، در جایگاه چهارم قرار دارد. صنایع فولاد، شیشه، سیمان، لوازم خانگی، سرامیک، کاشی و .... از جمله صنایع فعال در این استان هستند. کشاورزی و باغبانی نیز در شهرهای استان رواج دارند و انگور، پسته و بادام از محصولات اصلی این دیار محسوب می‌شوند. در سال‌های اخیر، قزوین در گردشگری هم جایگاهی پیدا کرده است و با برخورداری از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، از این صنعت نیز درآمد خوبی را به دست می‌آورد.


 


cargoup



آشنایی با خوراکی های معروف شهر قزوین


استان قزوین و علی ‌الخصوص مرکز این استان یعنی شهر قزوین دارای غذاهای سنتی بسیار زیادی می باشد که در مناسبت ‌های مختلف هر یک از این غذاهای سنتی پخته و در بین مردم شهر و گردشگرانی که وارد این شهر می‌ شوند پخش می ‌شود. این شهر دارای شیرینی های بسیار لذیذی نیز می باشد که از معروف ترین سوغاتی های شهر قزوین می باشد که از جمله این شیرینی ها می توان به باقلوای لوزی، نان برنجی، نان نخودی، نان قندی، نان بادامی، باقلوای پیچ، نان نازک، پادرازی، ولی عهدی، نان گردویی و … اشاره کرد.



کارگو آپ


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد